Partner serwisu
Drogi i autostrady

Olsztyn nie dopłaci do obwodnicy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Olsztyn nie dopłaci do obwodnicy?
fot. _marmota, flickr.com, CCA
Istnieją obawy, że Olsztyn będzie musiał płacić za budowę odcinka planowanej obwodnicy. Rozwiązaniem sytuacji byłoby zakwalifikowanie trasy jako drogi ekspresowej. „Gazeta Wyborcza” zastanawia się, z jakim skutkiem uda się rozwiązać ten problem.

W zeszłym tygodniu prezydent miasta Piotr Grzymowicz mówił, że Olsztyn ma ponieść koszt budowy obwodnicy i utrzymania jej części, gdyż trasa nie będzie miała statusu drogi ekspresowej. Zgodnie z przepisami koszt budowy dróg krajowych na terenach miejskich ponosi gmina, a w tym przypadku Olsztyn.

W granicach miasta leżą dwa kilkusetmetrowe odcinki obwodnicy, a koszt ich budowy szacowany jest na około 40 mln zł, z czego Olsztyn musiałby wyłożyć 6 mln zł. Rząd odmówił przekwalifikowania drogi na ekspresówkę, co uniemożliwia jej sfinansowanie przez państwo.

Piotr Grzymowicz i marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Jacek Protas spotkali się w tej sprawie. Marszałek zaproponował, by na drogę ekspresową przekwalifikować tylko odcinek obwodnicy od Tomaszkowa do Wójtowa. To on przebiega częściowo w granicach Olsztyna.

Przebieg dróg ekspresowych w Polsce określa rozporządzenie rady ministrów, w którym stosowane są nazwy miejscowości. Drogę ekspresową ma stanowić trasa S51 określona jako odcinek Olsztynek – Olsztyn. Jeżeli ustalono by, że Olsztyn będzie oznaczał węzeł niedaleko Wójtowa zamiast Tomaszkowa ułatwiłoby całą bez konieczności zmiany rozporządzenia rady ministrów.

Jeżeli byłaby zgoda na takie rozwiązanie, droga nr 51 zmieniłaby swój bieg z Olsztyna w kierunku Dywit i dalej Bezled. Aktualnie prowadzi ona ulicami miasta, w tym Warszawską, Leonharda i Limanowskiego. W nowym wariancie tranzyt musiałby jechać z Wójtowa w stronę ulicy Limanowskiego.

Przy tej okazji należałoby się zastanowić nad zmianami w projekcie obwodnicy tak, by zlikwidować dwa ronda w rejonie Dorotowa. Mogą one wywołać mnóstwo protestów i kontrowersji. Mirosław Nicewicz, dyrektor GDDKiA w Olsztynie przyznaje, że można jeszcze poprawić projekt, a ewentualne zmiany zostaną przeanalizowane ponownie.
 

Cały artykuł

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5